Semestrální práce z 3D animace
V letním semestru jsem navštěvovala předmět Kurz multimediálních aplikací, kde byla naším úkolem práce s programem pro tvorbu 3D grafiky Maya a následné vytvoření dvou projektů.
Můžu si vybrat téma? Jasná volba – Zeměplocha.
Druhý projekt byl na volné téma a tak má volba padla na mou oblíbenou Zeměplochu Terryho Pratchetta. (Pokud neznáte, vřele doporučuji začít například knihou Stráže Stráže! nebo filmem Zaslaná pošta. 😉 )
Mým původním nápadem bylo vymodelovat celý svět Zeměplochy – vesmírnou želvu, na jejímž hřbetu stojí čtyři sloni, nesoucí na svých zádech celou (v mém teoretickém projektu nepříliš detailní) Plochu.
Nicméně nakonec jsem si svůj plán chtěla „zjednodušit“ a proto jsem se pustila do Zavazadla.
Zavazadlo ze dřeva Myslícího hruškovníku
Jedná se o velmi užitečné zavazadlo, neboť svého majitele dokáže ubránit před nebezpečím. (Většinou objekty představující hrozbu sežere, nebo je rozdupe.) A nehledě na to, co pojme, její majitel v ní vždy najde čisté spodní prádlo.
Modelování, animování a renderování v Maye
Maya je program na tvorbu 3D grafiky od společnosti Autodesk. Co se týče práce s ním, mnoho věcí mi nepřišlo zrovna intuitivní, spoustu informací jsem si musela dohledávat, hledat návody a podobně. Ovšem když člověk hledá, najde. Skupina uživatelů Mayi je obrovská, neboť se jedná skutečně o profesionální nástroj, a tak je Youtube doslova nabitý nejrůznějšími tutoriály.
Dalším velkým kladem tohoto softwaru je, že společnost poskytuje ke svým produktům studentské licence zdarma. (Na rozdíl třeba od giganta Adobe, který si svůj Photoshop nestoudně syslí a nezpřístupní ho ani studentům – alespoň ne zdarma.)
Animování třiceti nožiček byla kapitola sama pro sebe. Na to byly i tutoriály poměrně krátké, takže nezbývalo, než trochu improvizovat. A renderování snímků ve vysokém rozlišení bylo pro můj notebook doslova utrpení (Ne, že bych ho chtěla kritizovat – on za to v podstatě nemůže, protože nedisponuje pořádnou grafickou kartou. Navíc mě protáhl celým prvním ročníkem studia informatiky, přežil dva pády a drží se :D)
Tak, to je ona!
Dohromady jsem nad touto semestrální prací strávila asi 11 dní, přičemž celé dva dny jsem v podstatě renderovala. A zde si konečně můžete prohlédnout výsledek – 30-ti vteřinové animované video společně s několika vyrenderovanými obrázky. Snad se vám budou líbit. 🙂
1 komentář